Na czym polega tłumaczenie marketingowe? | Centrum Tłumaczeń

Szybka wycena

Odpowiemy w ciągu godziny

Najpopularniejsze wpisy

Na czym polega tłumaczenie marketingowe?

Tłumacze mają styczność z różnymi tekstami, w tym marketingowymi. Tłumaczenia marketingowe są specyficzne. Mimo że nie są to teksty nasycone specjalistycznym słownictwem, to ich charakter wymaga od tłumacza jednocześnie doskonałej znajomości języka i kultury danego kraju oraz zagadnień związanych z reklamą i promocją.

Miasto

Czym jest tłumaczenie marketingowe?

Tłumaczenia marketingowe to tłumaczenia tekstów wykorzystywanych w szeroko rozumianym marketingu (tradycyjnym i internetowym). W ramach tłumaczenia marketingowego tłumacz może otrzymać zlecenie na:

  • przetłumaczenie reklamy, np. produktu czy firmy,

  • tłumaczenie haseł reklamowych,

  • przekład treści ulotek, billboardów i innych nośników reklamy,

  • przetłumaczenie scenariusza reklamy radiowej czy telewizyjnej,

  • przetłumaczenie newsletterów wysyłanych klientom.

Na rynku tłumaczeń oferty przekładu treści marketingowych nie są rzadkości. Przeciwnie – niemal każda firma dostrzega potencjał w reklamie. Mimo że tłumaczenia marketingowe są bardzo popularne, to nie wszyscy tłumacze się ich podejmują. Powód jest prosty – mimo że przedmiotem usługi często są krótkie teksty, to są one dość skomplikowane.

Tłumaczenie marketingowe może dotyczyć zarówno tekstu pisanego, jak i mówionego. Jeżeli jesteś zainteresowany tym zagadnieniem, zajrzyj do artykułu „Język klasyczny vs język mówiony – sprawdź różnice i dowiedz się, dlaczego są ważne”.

Biuro

Czym się charakteryzują tłumaczenia marketingowe?

Pozornie tłumaczenia marketingowe wydają się łatwe – nie są nasycone specjalistyczną terminologią, jak ma to miejsce choćby w tekstach medycznych, prawniczych czy technicznych. Mimo to są one zaliczane do tłumaczeń specjalistycznych. Tłumaczenie reklam wymaga on tłumacza czegoś więcej niż tylko znajomości słów – liczy się umiejętność uchwycenia np. żartu, aluzji czy gry słów, a następnie sprawnego przetłumaczenia.

Jak tłumaczyć hasła reklamowe? Sztuka polega na przetłumaczeniu treści w taki sposób, aby zachować jej sens. Tłumacz musi przełożonym tekstem trafić do odbiorcy i wywrzeć na nim wpływ, jaki założyła osoba go przygotowująca. Z tego względu od tłumaczenie haseł reklamowych czy tłumaczenie reklam radiowych czy telewizyjnych to zadanie dla osób, które:

  • Z łatwością wychwytują przekaz reklam i w tłumaczeniu potrafią zawrzeć wydźwięk materiału reklamowego. To wymaga umiejętności wychodzących poza zakres umiejętności czysto językowych.
  • Znają slang, np. młodzieżowy – jest to szczególnie istotne w przypadku reklam skierowanych do młodzieży. To z kolei oznacza konieczność śledzenia trendów i zmian w języku – zarówno obcym, jak i ojczystym.
  • Sprawnie poruszają się w tworzeniu tekstów marketingowych w języku rodzimym. Taka umiejętność jest bardzo pożądana u tłumacza treści o charakterze reklamowym – daje pewność, że poradzi on sobie ze zleceniem.

Chcesz zlecić tłumaczenie sloganów reklamowych? Poszukujesz doświadczonego tłumacza tekstów marketingowych i interesuje Cię stała współpraca przy kampania reklamowych? Skorzystaj z naszej bezpłatnej wyceny – maksymalnie w ciągu 60 minut otrzymasz od nas odpowiedź.

Wykresy

Kto i kiedy korzysta z tłumaczeń marketingowych?

Z oczywistych względów tłumaczenie sloganów reklamowych czy tłumaczenie reklam radiowych interesuje przede wszystkim producentów z różnych branż. Eksponując walory wprowadzanych na rynek produktów, mogą oni skutecznie podnieść ich sprzedaż i tym samym zwiększyć swoje obroty.

Rozwój internetu i e-commerce doprowadził do tego, że tłumaczenie haseł reklamowych zlecają nie tylko międzynarodowe koncerny. Coraz więcej właścicieli e-sklepów czy nawet blogów za cel stawia sobie dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów. To z kolei powoduje, że zapotrzebowanie na tłumaczenia marketingowe systematycznie rośnie.

Nie zawsze tłumaczenie haseł reklamowych czy innych materiałów ma na celu poinformowanie konsumentów o rynkowych nowościach – czasem celem jest utrwalenie w ich świadomości informacji o marce. Zawsze jednak chodzi o to, aby uzyskać pozytywny „szum” wokół danej marki.

Jeśli poszukujesz skutecznego tłumaczenia przekazów marketingowych, skontaktuj się z nami!



Więcej na naszym blogu

Najdziwniejsze języki świata

16.10.2015

Obecnie na świecie używa się od 6 do 7 tysięcy różnych języków. Do tych, którymi włada się najczęściej, należy niewątpliwie język chiński, oprócz niego hiszpański, kolejno angielski, arabski, hindi, bengalski i portugalski. [...]

Więcej

Najczęściej tłumaczone teksty

23.03.2015

Bez znajomości języków obcych ani rusz! Każdy z nas nieraz słyszał te słowa w kontekście pracy, nauki, a nawet codziennego życia. Żyjemy w czasach, w których aby nie zostać wykluczonym z wielu dziedzin, należy znać przynajmniej jeden [...]

Więcej

Odpowiedzialność tłumacza przysięgłego – na czym polega?

09.10.2019

Zawód tłumacza to bardzo trudna profesja, która wymaga licznych lat nauki, ciągłej praktyki oraz wielu rozmaitych umiejętności. Nie tylko tych związanych bezpośrednio ze znajomością języka obcego. Każdy język ciągle [...]

Więcej

Poznaj różnice między tłumaczeniami konsekutywnymi a symultanicznymi

04.07.2019

Myśląc o tłumaczeniach, najczęściej rozróżnia się ich wersję ustną oraz pisemną. Tymczasem taki podział zupełnie nie wyczerpuje typów przekładów z języka obcego. Tłumaczenia ustne mogą występować w wersji [...]

Więcej

Najpopularniejsze języki tłumaczeń

07.10.2015

Rynek tłumaczeń w Polsce wciąż się rozwija. Dzięki lepszemu dostępowi do edukacji, a także szerzącym się możliwościom nauki języka, rośnie jego znajomość. Niemniej jednak często nie wystarcza ona do tego, aby w poprawny, a [...]

Więcej

Przekład, tłumaczenie i lokalizacja – poznaj różnicę

09.10.2019

Bardzo często spotkać można się z określeniami: „przekład" i „tłumaczenie". Niekiedy dochodzi do nich również „lokalizacja". Wszystkie te pojęcia niezaprzeczalnie związane są z usługami lingwistycznymi. [...]

Więcej